Mercedes-Benz Dealer Bedrijven beste Mercedes-Benz dealer van Nederland.

16 januari 2020


Mercedes-Benz Dealer Bedrijven B.V. heeft de prestigieuze ‘Best Dealer 2019’-award in de wacht gesleept. Het bedrijf scoorde van alle Nederlandse Mercedes-Benz dealers het hoogst op de zogeheten Dealer Score Card. Hierbij worden belangrijke punten als service, klanttevredenheid en verkoopaantallen beoordeeld. De prijs werd tijdens de Brussels Motor Show uitgereikt door Niels Kowollik, CEO & Managing Director Mercedes-Benz Cars Nederland B.V.


Stimuleren en motiveren
Om het dealernetwerk te stimuleren en te motiveren om elke klant op alle vlakken perfect van dienst te zijn, reikt Mercedes-Benz Cars Nederland jaarlijks awards uit aan dealers die zich onderscheiden door topprestaties. Daarbij maakt Mercedes-Benz gebruik van een Dealer Score Card. Deze laat op basis van een toetsing van 12 maanden zien hoe de Nederlandse Mercedes-Benz dealers presteren op het gebied van service, klanttevredenheid en verkoopaantallen. Bovendien hebben Mercedes-Benz rijders een belangrijke inbreng: zij kunnen zich uitspreken over de kwaliteit van de service ťn verbeterpunten aangeven. Op deze manier vervullen klanten een actieve rol in het verder verbeteren van de dienstverlening van hun merk. 


Mercedes-Benz Dealer Bedrijven B.V. ‘Best Dealer 2019’
Met zeer hoge scores op de Dealer Score Card van 2019 mag Mercedes-Benz Dealer Bedrijven B.V. zich een jaar lang de beste Mercedes-Benz dealer van Nederland noemen. Directieleden Jeroen van der Heiden en Andrť Lexmond kregen de trofee uit handen van Niels Kowollik en meldden aansluitend het volgende: “We zijn zeer trots op het winnen van de ‘Best Dealer Award 2019’. Het is een prachtige beloning voor onze inspanningen in alle vestigingen en onderstreept dat we als team continu aandacht besteden aan alle aspecten op het gebied van klanttevredenheid en service. De award is bovendien een geweldige stimulans om ook in de toekomst onze dienstverlening en service op een hoog niveau te houden.”

Merkbeleving binnen retail
Niels Kowollik, CEO & Managing Director Mercedes-Benz Cars Nederland B.V. bij de uitreiking van de awards in Brussel: “Bij Mercedes-Benz zijn we trots op de hoge cijfers die klanten aan hun dealerbedrijf geven. Het onderstreept nog eens dat elke dealer een allesomvattend en ontzorgend dienstenpakket biedt en ervoor zorgt dat iedere klant zich thuisvoelt bij het bedrijf. Daarbij speelt merkbeleving in de showroom een belangrijke rol. In het verlengde hiervan heeft Mercedes-Benz vorig jaar een nieuw, toekomstbestendig retailconcept uitgerold, waarmee we aan de individuele klantwensen op een hoog niveau kunnen blijven voldoen. Het is onderdeel van de door Mercedes-Benz gelanceerde marketing- en verkoopstrategie ‘Best Customer Experience‘ en maakt het mogelijk de online en offline merkbeleving naadloos op elkaar aan te laten sluiten.”


Contactinformatie
Robert Bakker, robert.bakker@daimler.com 

Personenwagens Bestelwagens Trucks Smart