.

Eco Hybrid Technology

 

Het hybride systeem van de Canter bestaat uit een moderne 3,0-liter dieselmotor, de geautomatiseerde versnellingsbak Inomat II, een uiterst compacte elektromotor/dynamo, die speciaal voor dit systeem is ontwikkeld en een krachtige lithium-ion-accu.
De bedrijfstoestand van het hybride systeem wordt automatisch aan de rijsituatie aangepast:

  • bij het wegrijden wordt de koppeling ontkoppeld en verzorgt de elektromotor de aandrijving.
  • Wanneer sterk wordt geaccelereerd, werken de twee motoren samen, zodat een groter vermogen kan worden ontplooid.
  • Bij een constante snelheid wordt de vrachtwagen op de gebruikelijke wijze alleen door de dieselmotor aangedreven.
  • Bij het remmen werkt de elektromotor als een dynamo die de truck vertraagt.
  • De dynamo zet de remenergie om in elektrische energie die in de lithium-ion-accu wordt opgeslagen, zodat deze de volgende keer bij het wegrijden of accelereren weer kan worden gebruikt.

 

 

Meer informatie over Fuso vindt u op onze speciale Fuso-website: