.

Het wagenpark in Nederland

FUSO Canter Eco Hybrid met afsleepopbouw


De FUSO Canter 7C15 Eco Hybrid in afsleepuitvoering wordt voornamelijk in en rond Den Haag ingezet voor het verlenen van pechhulp en het transporteren van voertuigen. Het compacte formaat van de FUSO Canter, het hoge nuttig laadvermogen en de korte draaicirkel van 12,2 meter zijn daarbij een groot voordeel. Dit waren dan ook de belangrijkste argumenten om voor FUSO te kiezen. Verder noemt BCB Berging als argument de lage emissie en het lage verbruik; tot zeker 23% minder dankzij de hybride motor. Energie die vrijkomt tijdens het remmen wordt opgeslagen in de 2 kWh lithium-ion batterij. Met deze energie assisteert de elektrische motor met een vermogen van 40 kW/200 Nm, de 3-liter dieselmotor bij het optrekken. In het bijzonder voor stadsverkeer met veel stops, zorgt deze wisselwerking tussen beide motoren in combinatie met de start/stop-functie voor een aanzienlijke brandstofbesparing. Hans Rekkť van BCB Berging: “We zijn uitermate tevreden met deze hybride aanwinst. De truck oogt compact, maar heeft toch een ruime cabine. Daarbij is het rijgedrag uitstekend. Onze vaste chauffeur op deze FUSO Canter is erg tevreden.”

 


 

Tweede FUSO Canter 7C15 Eco Hybrid voor Clean Mat

Clean Mat Groep is de grootste specialist in Europa voor de verhuur van reinigingsvoertuigen en overige bedrijfswagens. Het bedrijf nam vorig jaar ook al een FUSO Canter 7C15 Eco Hybrid in gebruik, die inmiddels wordt ingezet bij diverse klanten. Ook de nieuwe Eco Hybrid word al bij verschillende geÔnteresseerde partijen als pilot ingezet. De FUSO Canter 7C15 Eco Hybrid is voorzien van de Geesink 7m3 GPM mini. Het voertuig is om meerdere redenen optimaal inzetbaar in dichtbevolkte stedelijke gebieden. Zo maakt de combinatie van de hybride aandrijving en het start/stopsysteem het mogelijk om met de Canter Eco Hybrid brandstofbesparingen en een daarmee samenhangende uitstootvermindering tot 30% te realiseren. Energie die vrijkomt tijdens het remmen wordt opgeslagen in de duurzame 2 kWh lithium-ion batterij. Op deze accu geeft de fabrikant standaard 10 jaar garantie . Met deze energie assisteert de elektrische motor, met een vermogen van 40 kW/200 Nm, de 3-liter dieselmotor bij het optrekken. In het bijzonder voor stadstransport met veel stops zorgt deze wisselwerking tussen beide motoren in combinatie met de start/stop-functie voor een aanzienlijk besparingspotentieel. Naast een lage uitstoot, maken ook de compacte afmetingen en een kleine draaicirkel (13,8m) de truck zeer geschikt voor de stad. Zeker omdat het chassis van de hybride Canter, ondanks de compacte afmetingen, een hoge laadcapaciteit heeft. Verder maakt de motor van de truck minder geluid, waardoor de Canter goed inzetbaar is in buitengebieden als parken, sportvelden en binnensteden.

 

Meer informatie over Fuso vindt u op onze speciale Fuso-website: