Ontdek hier alles over de nieuwe Mercedes-Benz Actros!

De nieuwe Mercedes-Benz Actros is afgelopen september gepresenteerd in Hannover. Een uniek en bijzonder moment want het vlaggenschip van de Mercedes-Benz truckrange telt meer dan zestig innovaties die bijdragen aan een lage kilometerkostprijs, hoge veiligheid en maximale beschikbaarheid. De meest opvallende ontwikkeling is de introductie van MirrorCams. Lees of bekijk hieronder meer.

 


Brandstofgebruik.

De nieuwe Actros behaalt additionele brandstofbesparingen tot wel 5% ten opzichte van de huidige Actros. Dat wordt mede mogelijk gemaakt door een maatregelenpakket dat onder andere een geoptimaliseerde aerodynamica omvat. De nieuwe gestroomlijnde MirrorCams en de nieuwe, concaaf gevormde zijfenders zorgen voor een ideale luchtstroom langs de cabine.
Voor de nieuwe Actros is een brede motorenrange beschikbaar die in verschillende vermogensklassen een gunstig brandstofverbruik laten zien. Daarnaast leveren onder meer de langere achterasreductie en de sterk verbeterde Predictive Powertrain Control (PPC) een belangrijke bijdrage in het minimaliseren van verbruik en CO2-uitstoot. Deze anticiperende cruisecontrol ‘kent’ nu ook bochtradiussen, rotondes en snelheidslimieten. Daarbij maakt PPC gebruik van een zeer geavanceerd gps-systeem en precieze topografische wegenkaarten. Hierdoor bespaart de nieuwe Actros op snelwegen gemiddeld 3% brandstof. Volledig nieuw is het anticiperen op de route op provinciale wegen en binnen de bebouwde kom. Hiermee worden besparingen van maar liefst 5% gerealiseerd.

 

De MirrorCam.

Iets wat gelijk opvalt aan de nieuwe Mercedes-Benz Actros zijn de spiegels. Spiegels? Juist, die zijn er niet meer!  De hoofdspiegels en groothoekspiegels zijn vervangen door de MirrorCam. Dit wordt de nieuwe standaard van de Mercedes-Benz Actros en zorgt voor betere aerodynamica, veiligheid en voertuigbehandeling. De camera's geven met twee 15-inch beeldschermen een optimaal zicht. Het beeld draait in de bochten mee zodat de gehele combinatie zichtbaar is. Tijd om te rusten? De MirrorCams geven u de mogelijkheid om, wanneer de gordijnen dicht zijn, eenvoudig de omgeving in de gaten te houden.


Vul onderstaand formulier in als u meer informatie over de nieuwe Actros wilt ontvangen.

 
 
 
 
 



Edition 1.

Bestelt u nu als een van de eersten de nieuwe Actros dan kunt u kiezen voor deze speciale limited Edition 1 editie!








Semi-autonoom rijden.

Met Active Drive Assist kan de truck nu semi-autonoom rijden! Hiermee heeft Mercedes-Benz een echte primeur, want het is namelijk de eerste in serie geproduceerde truck die deze mogelijkheid biedt. Active Drive Assist remt de truck af als deze te dicht bij een voorligger komt en accelereert opnieuw totdat een ingestelde snelheid is bereikt. Active Drive Assist houdt ook actief het voertuig in de rijbaan. Als de truck onbedoeld van de rijstrook afwijkt, grijpt Active Drive Assist in en stuurt het voertuig zelfstandig terug naar zijn rijstrook. De afstand tot het voertuig vůůr de Actros en de positie van het voertuig in zijn rijstrook kan in meerdere stappen worden aangepast met behulp van het menu.




Active Brake Assist 5.

Met de nieuwe Active Brake Assist 5 (ABA5) ligt de Actros jaren voor op de concurrentie en wettelijke voorschriften. Deze opvolger van Active Brake Assist 4 (ABA4) reageert niet alleen op voertuigen, maar ook op voetgangers en kan de truck indien nodig binnen de systeemgrenzen tot stilstand afremmen waar ABA4 een remingreep met ‘slechts’ 50% van de capaciteit uitvoerde.

Dit veiligheidssysteem ondersteunt de bestuurder bij een mogelijke kop-staartbotsing of een botsing met een persoon die voor het voertuig oversteekt, ernaartoe komt of op dezelfde rijstrook blijft. Vanaf nu werkt Active Brake Assist 5 met een combinatie van een radar en een camerasysteem.

Nieuwe cabine.

De cabine is opnieuw ontworpen, waarbij de nadruk ligt op het praktischer maken van de werkplek van de chauffeur. Die kan in de nieuwe Actros beschikken over een Multimedia Cockpit met twee interactieve kleurendisplays. Assistentiesystemen worden hier weergegeven, evenals alle basisinformatie die relevant is voor de chauffeur. De displays hebben een touchscreen; analoge schakelaars zijn zo goed als verdwenen.
Als uitbreiding van de standaard Multimedia-cockpit is de Multimedia-cockpit Interactive met nog meer extra functies verkrijgbaar. Het centrale hoofddisplay achter het stuurwiel is met 12 inch veel groter dan bij de standaarduitvoering.
De interieurverlichting van de Actros cabine kent verschillende standen waarbij veel aandacht is uitgegaan naar het sfeer-nachtrijlicht. Wetenschappelijke onderzoeken hebben aangetoond dat de chauffeur fitter wordt, hetgeen bijdraagt aan een veilige inzet.


Volledig connected.
De nieuwe Actros is in meerdere opzichten een moderne truck die ook op het gebied van connectiviteit de nieuwe norm stelt. Bij de nieuwe Actros zijn chauffeur, truck en hoofdkantoor dankzij het Truck Data Center nauw met elkaar verbonden. Zo kunnen onderhoudswerkzaamheden niet alleen tijdig gesignaleerd en ingepland worden, maar worden transportorders betrouwbaarder uitgevoerd. Ook de real-time monitoring van de oplegger behoort nu tot Mercedes-Benz Uptime waarmee de beschikbaarheid van de combinaties wordt verhoogd. Mercedes-Benz Uptime is in Nederland standaard opgenomen in het servicepakket “Complete” waarmee transportondernemers variabele kosten tot een minimum kunnen beperken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Personenwagens Bestelwagens Trucks Smart